Det står en-og-førti øl
 

Pekere på Facebook til blogg-artiklene

Hva!? Har ikke bloggen en Facebook-side? blir jeg fra tid til annen spurt om. Øhh, nei, den har visst ikke det … men jeg må visst skaffe den en, ser det ut til. Eller noe sånt.

Facebook logo
De som har fulgt bloggen vet at jeg holder meg til det litt designmessig enkle, og heller tar den helt ut i lengde og tema. Ja, jeg er endog så teknologisk foreldet at jeg insisterer på å kjøre bloggen på en bloxsom-installasjon med delvis selvskrevne plugins i Perl. Jeg er usikker på om det gjør meg teknologisk akterutseilt eller om det brennmerker meg som datanerd. Kanskje begge deler på én og samme tid.

Jeg har også satt opp RSS, både for hele entries, for intro og for overskifter. Selv synes jeg at RSS er en ypperlig infrastruktur for å abonnere på innhold. Men jeg begynner å bli gammel, og RSS er vel kanskje halvveis på vei mot WEP, Gopher og NTP. Jaja.

Så jeg har gitt etter og satt opp en Facebook-side for bloggen, slik at de som ønsker å følge med kan gjøre det ifra Facebook. Tanken er at jeg publiserer en link til nye innlegg på øldelen av bloggen etter at de er publisert. Så følger hele kostebinderiet med like'ing og republisering og kommetarer og alt sammen med på kjøpet for de som ønsker det. Jeg hadde ikke tenkt å ha noe signifikant mer på Facebooksiden enn det som er på bloggen, men slike Facebook-communities har en egen evne til å leve sitt eget liv og ta selvstendige valg, så vi får se.

For de som ikke ønsker å rote med Facebook, er det vel egentlig bare å fortsette som før. Ølbloggen er nå snart ti år gammel, så det var vel på tide med en Facebookside, da.

Ja, og så burde jeg poste info om nye entries på Twitter også. Det er vel bare å kaste seg ut i moderne teknologi, men vi får ta én ting om gangen.