Er Nøgne Ø blitt et dameøl?
Ad omveier (nei, ikke hos tannlegen) kommer jeg tidvis i kontakt med KK - tidsskriftet som tidligere het «Kvinner og klær». De har tydeligvis oppdaget Nøgne Ø og ølet deres. En notis viste bilde av Brown Ale og beskrev det under merkelappen «dameøl». Jeg mangler viktige kvalifikasjoner for å etterprøve vurderingen. Men jeg husker at dette var et av de første ølene fra Nøgne Ø som Magni fullstendig falt for.
Men det var ikke bare smaken som har falt i KKs smak. Det er også et tidsskrift som med fokus på design, og de har begynt å bruke flasker fra Nøgne Ø som rekvisitter i ulike interiørbilder. Nøgne Ø har jo et selvbevisst, stilsikkert og litt minimalistisk design på etiketter og flasker. Hos KK hadde faktisk den nye gusjegrønne etiketten på bitteren falt i smak, for bitter var sammen med Brown Ale-rødt smakfullt brukt til å kontrastere fargene på gardiner og kjøkkenmaskiner.
Det er enda et skritt i rett retning, antar jeg. Og det er verd å huske at det ikke er six-pack-en med Ringnes-bokser som Nøgne Ø dytter bort, men vinflasker.