Fokus på å tolke og analysere ulike strategier og strategidokumenter, gjerne med tolkning opp mot hvordan selskapene ellers posisjonerer seg
Sagene bryggeri – og Henning Thoresen – var i fjor vår norsk
bryggeriverdens enfant terrible: De la seg ut med «alt og alle». I
tillegg registrerte Thoresen endel varemerker i 2015. Faktisk så mange
at det ble norsk årsrekord og fikk det til å blippe
på radaren til e24.no.
«Varemerketrolling» var den kortfattede kommentaren fra Lars Marius
Garshol, og det er en nærliggende forklaring. Verbet «to troll» er
engelsk for «å pilke», og ved å reservere seg en rekke var...
[Les resten: SageneOgVaremerker]
Onsdag 03. februar 2016 22:24 – 2337 ord.
Hver gang Nøgne Ø – med eller uten grunn – kan mistenkes for å
kutte et hjørne hører du noen mumle «Hah, 'kompromissløst'
lissom». Dette er bakgrunnen for hvorfor det over bryggeriets
tagline «Det kompromissløse bryggeri» hviler både er en velsignelse,
men samtidig også en liten forbannelse.
Aller først, hvor kommer begrepet fra? Da bryggeriet skulle få sitt
navn helt i starten, satt man til slutt med to alternativer: «Nøgne Ø»
og «Det kompromissløse brygger...
[Les resten: Kompromissloshet]
Tirsdag 28. April 2015 23:05 – 684 ord.
For en stund siden skrev jeg
om direktøren i Ringnes som gikk på dagen ifm noe som tekkelig
vagt ble beskrevet som strategiske uenigheter med moderkonsernet
Carlsberg, og der DN hadde gravd frem at det handlet om
sentralisering.
Men hva er egentlig denne kontroversielle strategien til Carlsberg?
Vel, deres strategiske vurderinger er ikke tilgjengelig for meg - med
unntak av hva de selv skriver på sine Websider. Derfor, la oss grave
litt i den overordnede delen av strategien som de ...
[Les resten: RingnesStrategi]
Mandag 12. desember 2011 03:00 – 1895 ord.